
Jakob Stolk, ROC
Saskia Asselt, Hva
Jeroen van Vorsselen
Ondernemers Nicole Jarosinski en Scot Walker kwamen voor werk voor een week naar Amsterdam en waren zo onder de indruk dat zij besloten de sprong te wagen. Ze verhuisden naar Nederland en startten hun bedrijf AllBe. Afgestudeerde marketing en communicatiestudenten hielpen ze in twee fases om hun digitale zichtbaarheid te vergroten onder begeleiding van Arbalest Learning.
Het Zaanse Bakkertje is al 25 jaar een begrip. Maar mede dankzij het programma MKB Digital Workspace worden de veganistische broden en heerlijke brownies ook ver buiten de Zaanse regio steeds populairder. ‘Digitalisering is erg belangrijk, vertelt marketeer Yunus Konuksever van Het Zaanse Bakkertje. ‘Onze marketing via social media loopt nu beter dan ooit.’
VondelGym is een sportschool in het luxere segment, die in 2015 is opgericht en een megasnelle groei doormaakte binnen Amsterdam met wachtlijsten tot gevolg. Toen het idee ontstond om uit te breiden buiten Amsterdam kwam ook de urgentie om de website te upgraden. Maar liefst vier groepjes van vier studenten, die de minor Digital Marketing Tomorrow volgen aan de Hogeschool van Amsterdam, gingen voor VondelGym aan de slag.
MyWheels is een autodeelbedrijf dat al 25 jaar bestaat, maar in de afgelopen jaren een gigantische groei doormaakte. “In een jaar tijd is het aantal beschikbare deelauto’s gegroeid van 300 naar 1.000. Daarbij is het hele proces rondom het huren van onze auto’s in de afgelopen jaren volledig gedigitaliseerd,” vertelt Manager Operations Aron Vaas. Het belang van dit gemak voor klanten, maakt de beveiliging dan ook een topprioriteit. Zeven studenten van de cybersecurity-opleiding van de Hogeschool van Amsterdam testten de beveiliging van het bedrijf daarom op alle fronten.